Partner serwisu
Drogi i autostrady

Jak uratować drogi krajowe przed degradacją, a gminy przed widmem ich utrzymywania?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
08-05-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Jak uratować drogi krajowe przed degradacją, a gminy przed widmem ich utrzymywania?
fot. darrenhester
Damian Hajduk, konsultant Zespołu Doradców ds. Transportu przy Komisji Gospodarki Rady Miasta Zielona Góra, skierował do Ministerstwa Transportu, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego oraz GDDKiA w Zielone Górze pismo, w którym proponuje, jak rozwiązać problem braku spójności sieci komunikacyjnej w regionie po wybudowaniu drogi ekspresowej S3.

Hajduk przyznaje, że problem jest uniwersalny i był zgłaszany przez wiele gmin, a swój finał znajdował nawet w sądach. Tak zdarzyło się niedawno, gdy Naczelny Sąd Administracyjny rozstrzygał sprawę sporu kompetencyjnego w zakresie zarządzania drogą krajową nr 5 w województwie wielkopolskim (więcej o sporze tutaj).

 

– Problem w kontekście budowy drogi ekspresowej S3 był poruszany dość obszernie przez oddział GDDKIA w Zielonej Górze w porozumieniu z zarządem województwa na sejmiku województwa lubuskiego w marcu bieżącego roku. Brak jakichkolwiek informacji o postępach w pracach był przyczyną wystosowania pisma – tłumaczy portalowi „rynekinfrstruktury.pl” konsultant ZDT.

 

Damian Hajduk pochwala podjęcie tematu uporządkowania sieci dróg w regionie. „W szczególności prawidłowo rozpoznano wysokie ryzyka, jakie wystąpiłyby na odcinkach i kluczowych punktach sieci drogowej w przypadku procedowania literalnie według przepisów ustawy o drogach publicznych, bez podejmowania dodatkowych działań w interesie publicznym” – czytamy w piśmie.

 

Droga S3 z Międzyrzecza do Sulechowa ma zostać oddana do użytku 17 czerwca, więc powrót do zagadnienia jest ważny i pilny. Konsultant ZDT uważa, że należy doprowadzić do porozumienia oraz wdrożenia jego postanowień przed czerwcowym oddaniem do ruchu drogi S3 Międzyrzecz – Sulechów.

 

„Dla zachowania spójności i ciągłości sieci drogowej proponuje się następujące rozwiązanie: obecna droga krajowa nr 3 - wraz z odcinkami przekazanymi już samorządom niższego szczebla po oddaniu istniejących już odcinków drogi S-3 (w latach 1986-2008): wariant 1: na odcinku Międzyrzecz - Świebodzin - Zielona Góra - Nowa Sól stałaby się drogą wojewódzką i otrzymałby numer 297 (z dalszym przebiegiem do Jeleniej Góry jak obecnie). Wariant 2: na odcinku Międzyrzecz - Świebodzin - Zielona Góra - Nowa Sól stałaby się drogą wojewódzką i otrzymałaby numer 300” – proponuje Damian Hajduk.

 

„Następnie odpowiedni numer mogłaby otrzymać dawna droga krajowa nr 3 na obszarze województwa zachodniopomorskiego tj. Szczecin-Gorzów przez Lipiany i Pyrzyce, a w perspektywie II kwartału roku 2014 również odcinek DK-3 Gorzów-Międzyrzecz. W dalszej perspektywie po oddaniu drogi ekspresowej S3 status drogi wojewódzkiej otrzymałby dzisiejszy przebieg DK-3 na obszarze województwa dolnośląskiego (Nowe Miasteczko - Lubawka)” – kontynuuje.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mazowsze: Jest przetarg na budowę zachodniej obwodnicy Mławy

Drogi i autostrady

Mazowsze: Jest przetarg na budowę zachodniej obwodnicy Mławy

Mikołaj Kobryński 13 marca 2024

Szczecin: Kiedy powstanie Most Kłodny?

Miasto

Szczecin: Kiedy powstanie Most Kłodny?

Mikołaj Kobryński 13 marca 2024

Duży przetarg drogowy w województwie śląskim

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy w województwie śląskim

Mikołaj Kobryński 11 marca 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Mazowsze: Jest przetarg na budowę zachodniej obwodnicy Mławy

Drogi i autostrady

Mazowsze: Jest przetarg na budowę zachodniej obwodnicy Mławy

Mikołaj Kobryński 13 marca 2024

Szczecin: Kiedy powstanie Most Kłodny?

Miasto

Szczecin: Kiedy powstanie Most Kłodny?

Mikołaj Kobryński 13 marca 2024

Duży przetarg drogowy w województwie śląskim

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy w województwie śląskim

Mikołaj Kobryński 11 marca 2024

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5